Ljusceremoni för lilla Malva!

I eftermiddag var jag till Köping och deltog i en ljusceremoni för lilla Malva 2,5 år som bara har sex månader kvar här på jorden. Malva har kämpat mot sin cancer ända sedan början av livet och för några dagar sedan fick familjen beskedet att hon förlorat kampen. Några vänner till familjen anordnade därför en ceremoni på stora torget i Köping dit man fick komma för att tända ljus, stötta familjen, skicka upp vackra rislyktor i skyn och donera pengar till familjen så att de kan göra den sista tiden i livet för Malva så fin som möjligt. Det kom jätte många fina människor och deltog i ceremonin som varade i två timmar. Det var blandade känslor och det gick inte att hålla tillbaka tårarna när man pratade med familj och vänner eller när man såg hur många som kommit för att stötta. Alla arbetskamrater från mitt gamla jobb (där Malvas mamma också jobbar) hade samlat pengar som de donerade till familjen, de hade också fått ledigt från jobbet för att delta i ceremonin vilket jag tyckte var väldigt fint! Jag hoppas att Malva får en fin sista tid med sin familj och hon har helt klart en extra plats i mitt hjärta!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0