Baciller örverallt!

Morgonen började sådär.. Jag brukar lyxa till det med att äta frukost i sängen framför tv:n, speciellt när jag är sjuk, men idag gick det inte. I sovrummet låg nämligen min andra hälft och kippade efter andan, snorade, snörvlade och snarkade. Någon måste ha smittat honom med världens dunder förkylning... *host*! Jag fick snällt sitta vid köksbordet.. inte lika mysigt men förmodligen mycket mer praktiskt.

Alla ni som delar era liv med en man vet såklart att själv kan man gå med 40 graders feber, halsfluss och bruten arm och ändå få saker gjorda i hemmet men killar/män har det anorlunda. Dom blir döds sjuka av 37,5 graders feber och snor är djävulens påfund och något som gör att man måste tycka extra synd om dem. Om dom dessutom har hosta så är paniken fulländad och dom måste inta totalt ryggläge i dagar, totalt omyndiga att utföra andra sysslor än att äta, sova och skita. I detta hem är det inte ett dugg anorlunda... J har sovit större delen av dagen och då han varit vaken har det låtit som att jordens undergång är nära. 

Tänk så det kan vara... men ibland kan det dock vara lite mysigt att pyssla om en förkyld stackare! ;)

Världens bästa! ♥
 


Kommentarer
Postat av: Tina

fin blogg :D

2010-10-08 @ 21:25:15 | http://tinajuwel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0