Lördag kväll

Snart är ännu en dag slut.. solen värmer lagom och skiner otroligt vackert, jag sitter i soffan med benen uppdragna på divanen och med en salladstallrik i knät, lyssnar på ljudboken och smuttar på ett iskallt glas av världens godaste vin. Det går nog inte att njuta mer än jag gör nu.. jag hoppas alla har en lika vacker och skön kväll som jag. =)




Recept på god sallad till ca 2-3 personer:
3-4 dl valfri kokt pasta
3-4 dl fryst ärter-majs-paprika blandning
1 näve grovhackad valfri sallad
1 förpackning apetina fetaost (tärnas)
2-3 msk keso
citronpeppar efter behag

Häll upp ärter-majs-paprika blandningen i en skål.
Koka pastan aningen al dente och slå över ärter-majs-paprika blandningen.
Grovhacka salladen och blanda ner i skålen.
Strö fetaosten över blandningen i skålen och tillsätt även keson.
Avsluta med att krydda med citronpeppar efter behag.

Servera gärna med rhodeisland dressing till! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0